Nytt År!

Nu är det nytt år och jag sitter just nu och tittar på lite serier. Vi kom hem för ett par timmar sen från min vän.
Festen igår var inte speciellt lyckad tyvärr... Min vän Isa och hennes sambo hade i veckor planerat en nyårsfest och hade bjudit några av hennes kompisar och några av hans kompisar. Jag och J var oxå bjudna.

Vi kom dit runt kl 15 på nyårsafton för att hjälpa till med det sista och för att fixa oss tillsammans med Isa och hennes kompisar. Tre av hennes kompisar var redan där och jag fick känslan av att alla tävlade lite om vem som var hennes bästa vän. Jag sminkade mig och sen hjälpte jag Isa och fixa det sista.
När alla hade kommit så satte vi oss till bords för att äta av buffèn som alla hade hjälpts åt med att fixa. Alla tog med sig något att äta. Väldigt gott tycker jag att det var.
Efter maten så spelades det beerpong och efter det spelades musik och det skulle dansas för att få fart på festen som tyvärr var ganska så död.
Dock blev det inte så bra... Vissa av gästerna var väldigt otacksamma och till och med otrevliga. Det börjades att sägas massor med elaka kommentarer och nedvärderande av jobb och status. Helt plötsligt blev alla indelade i överklass och underklass.... Då gick jag i taket! Överklassen skrattade åt mitt yrke och jag blev inte gladare för att de nedvärderade min vän Isa och hennes arbete bakom festen. Jag vet att hon hade slitit som ett djur för att få till den perfekta festen. Men icke! Det var inte tillräckligt för överklassen! Nästa gång kanske de ska stanna hemma med resten av överklassen så slipper vi i "underklassen" kräkas på er äckliga idioter!


Imorgon blir det en slappardag till med min älskling. Men på söndag blir det att jobba från 7:15-11 och 17-21. Det ska bli kul.

See you tomorrow xo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0